Bestellen

Hoe bestel ik online gordijnen?

Dat is heel gemakkelijk. Vul het formulier in en wij bellen je op om advies te geven en samen je gordijn perfect samen te stellen. We sturen je aan de hand van het gesprek meteen een offerte op per e-mail. Akkoord? Dan betaal je het bedrag via het bijgevoegde digitale betaalverzoek. Wij gaan dan meteen voor je aan de slag.

Kan ik een staaltje van een stof ontvangen?

Ja, daar gaan onze medewerkers je mee helpen tijdens het telefoongesprek. Je kunt dan aangeven van welke stof(fen) je een staaltje wilt ontvangen (noteer de productnummers). We hanteren een max. van twee staaltjes per klant.

Uit welke afwerkingen kan ik kiezen?

Denk na hoe je je gordijn gaat ophangen: met een rail of roede? Bij een rail kun je kiezen uit diverse plooiingen (enkele plooi, vlinderplooi of triple plooi) of je kunt kiezen voor een wavegordijn. Een extra toevoeging om je gordijn voller te maken is een retourplooi.

Bij een roede kies je uit tunnels, ringen die in de stof geslagen worden of ringen die je aan een plooiengordijn hangt. In dat laatste geval kies je dus ook een plooitype.

Daarnaast kun je voor de onderkant kiezen uit een loodveter of een zoom (met gewichtjes). Ook is het mogelijk je gordijn te voeren om zo meer licht tegen te houden of om je kamer te isoleren.

Uit welke gordijnstoffen kan ik kiezen?

Een groot deel van onze gordijnen kun je online bekijken. Je kunt filteren op gordijnsoort: gewone gordijnen, inbetweens of vitrages. Je kunt ook filteren op materiaaltype of op woonstijl. Als je een mooie stof hebt gevonden, noteer je het productnummer en die vul je toe aan het aanvraagformulier.

Wat moet ik doen als mijn gekozen stof niet op voorraad is in mijn geselecteerde Jan Sikkes?

Onze medewerkers gaan dat met je afstemmen. We kunnen de stof namelijk vanuit een andere winkel laten komen en zo heb je alsnog de stof die je wilt. Je kunt het productnummer dus gewoon doorgeven in het aanvraagformulier. Als de stof is geen enkele winkel op voorraad is, is de stof uitverkocht en zul je een andere stof moeten kiezen.

Betaling

Hoe werkt de betaling?

In de e-mail die je van ons hebt ontvangen (met als bijlage de offerte) staat een link naar het betaalverzoek. Deze is veilig en kun je gerust aanklikken. Je kiest je bank en kunt meteen betalen. Als wij je betaling binnen hebben, gaan we meteen aan de slag met je bestelling.

Wanneer krijg ik mijn factuur?

Je ontvangt je factuur enkele dagen na de betaling.

Bezorging

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Vervoerder Transmission bezorgt jouw bestelling bij je thuis. Via Transmission ontvang je een mailtje met de bezorgdatum, zodat je weet wanneer je thuis moet zijn. Geen mail gekregen? Controleer je spambox!

De vrachtwagen vervoert jouw gordijnen op een speciale manier; hangend. Zo komen minder vouwen in de stof en beschadigt jouw gordijn niet tijdens het vervoeren.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de winkel?

Ja, dat kan ook. Je krijgt in dat geval van de door jouw geselecteerde winkel een seintje vanaf wanneer je de bestelling kunt afhalen.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Na je betaling gaan we aan de slag. Je gordijnen worden dan (afhankelijk van de drukte) binnen 4 á 5 weken bezorgd. Heb je gekozen om je bestelling af te halen, dan liggen je gordijnen binnen 4 weken na betaling klaar in de winkel. In beide gevallen krijg je een seintje wanneer je de bestelling kunt ophalen of thuis kunt verwachten.

Tips en trucs

Hoe meet ik mijn kozijn op?

Allereerst noteer je waar je gordijn moet komen: in of op de dag. Meet daarna de breedte van je rail/roede. En de hoogte van bovenkant rail/roede tot vloer of vensterbank, afhankelijk tot welk punt je gordijnen komen te hangen. Meet deze hoogte op drie plekken.

Als er nog geen rail of roede hangt, meet je de breedte van het kozijn + 60 cm. Ook meet je de gewenste hoogte en hang je je rail/roede pas op wanneer je de gordijnen hebt.

Wat is het verschil tussen verduisterend en lichtdicht?

Verduisterende stoffen houden veel licht tegen, maar niet alles. Als je een zaklamp achter de stof houdt, zie je er dus wat licht doorheen. Lichtdichte gordijnen hebben dat niet; die houden al het licht tegen. Aan de achterkant van deze stoffen zit vaak een laagje die zorgt dat het licht tegen gehouden wordt.

Let wel: als je je overdag gordijnen sluit, kan er tussen de stof en het kozijn altijd nog licht in de kamer komen. Je krijgt een kamer overdag dus nooit helemaal donker, maar lichtdichte stof benadert het wel het beste.

 

Wat is ‘in de dag’ en ‘op de dag’?

De meeste gordijnen hangen op de dag, dus aan de muur/plafond waarbij het gordijn voor de muur hangt. Een gordijn dat in de dag hangt, hangt eigenlijk in de nis van het kozijn.

Wat is kamerhoog/kamerbreed?

Bij kamerbrede stoffen is de richting van de print in de lengte van de stof. Deze stoffen doubleren wij meestal; ze zitten dubbelgevouwen op een plank. Wanneer je de stof zou uitrollen, zie je dat de stof in de lengte oneindig is, maar wel een vaste breedte heeft, vaak rond de 150 cm. Bij brede kozijnen, naaien wij dus meerdere banen van zo’n stof aan elkaar. We zorgen dat de print zo mooi mogelijk doorloopt over de naden.

Een kamerhoge stof is bij ons altijd gerold. Deze stoffen zijn bijv. 280 cm hoog. De richting van de print op een kamerhoge stof is in de breedte van de stof. Wanneer je de stof uit zou rollen, zie je een beperkte hoogte, maar een onbeperkte breedte. Kamerhoge gordijnen zijn dus naadloos. Als je kozijn hoger is dan de hoogte (breedte) van de stof, kun je deze stof niet gebruiken.

Nog niet helemaal duidelijk? Lees verder in de blog!

Hoe hang ik mijn gordijnen het beste op?

Als er nog geen roede of rail hangt, doe je dat bij voorkeur het beste wanneer je je gordijnen ook hebt. Je hangt je gordijnen aan de roede/rail en kijkt dat wat de perfecte hoogte is.

Als je gordijnen net bezorgd zijn, kun je ze het beste ophangen en dan de stof naast het kozijn bij elkaar binden, bijv met een lint of touwtje. Zorg dat de stof mooi gegolfd bij elkaar hangt en bind het touwtje niet te strak. Het doel hiervan is dat de stof ‘leert’ hoe het moet vallen. Laat je gordijn een week zo hangen.

Hoe was ik mijn gordijnen?

We adviseren om je gordijnen chemisch te laten reinigen. Dan weet je zeker dat je gordijnen goed worden behandeld en voorkom je dat je gordijnen krimpen in je wasmachine.

thimble

Andere vraag?

Laat het ons weten! We staan je graag te woord (tijdens onze openingstijden) en beantwoorden al je vragen.

curtains

Gordijnen bestellen

Wij helpen je het perfecte gordijn op maat te bestellen. Vul het formulier in, we stellen samen jouw gordijn samen en je ontvangt direct een prijs.