Veelgestelde vragen

Kan ik online bestellen en bezorgen jullie ook?

Nee, we hebben geen webshop en bezorgen geen stoffen of andere artikelen. Daar kiezen we bewust voor, omdat we het belangrijk vinden dat jij de stoffen kunt voelen voordat je ze koopt. Dat hoort bij de stofbeleving en op die manier kun je de beste keuzes maken. Bovendien geven we in de winkels graag advies en staan we je te woord als je vragen hebt.

Kun/wil je i.v.m. je gezondheid en Covid-19 niet naar de winkel komen? Vraag dan iemand anders de stoffen voor je te halen. Je kunt zelf een deel van ons assortiment bekijken op onze website en direct controleren of die stof op voorraad is in de winkel. Noteer de artikelnummers die bij de stoffen staan en geef dit als ‘boodschappenlijstje’ aan diegene mee. Let op dat de voorraad per dag kan veranderen.

Maken jullie zelf producten op maat?

Ja, we maken verschillende producten op maat:

  • gordijnen
  • stoffering voor bijv. caravans, campers, boten en tuinsets
  • reparatie van oude stoelen of andere kleine meubels

Gordijnen op maat kun je in de winkel bestellen en stoffering en meubelreparatie kun je online een aanvraag voor plaatsen.

Hoe bestel ik gordijnen op maat?

Dat doe je eenvoudig in 4 stappen:

  1. Bekijk ons aanbod gordijnen, kies je favoriet en bedenk alvast welke afwerking je wilt.
  2. Meet je kozijn(en) op. Lees hier hoe je dat doet.
  3. Ga naar de winkel en geef de maten en de gekozen stof door. Heb je nog geen keuze kunnen maken of wil je extra advies? Onze medewerkers helpen je graag. Je krijgt vervolgens in de winkel een prijsopgave waarna je direct de bestelling kunt doen. Je mag er natuurlijk ook langer over nadenken; de offerte geldt 18 dagen.
  4. Na de aanbetaling gaan we direct voor je aan de slag. Binnen drie weken ligt de bestelling voor je klaar in de winkel.

Hoe bestel ik stoffering op maat of reparatie van kleine meubels?

  1. Vul het aanvraagformulier in voor Atelier Sikkes.
  2. Je ontvangt een vrijblijvende offerte per e-mail.
  3. Ga je akkoord en hebben we de aanbetaling ontvangen? Dan gaan we direct voor je aan de slag.
  4. In overleg bepalen we de levertijd en kun je jouw bestelling ophalen of thuis laten bezorgen.
  5. Heb je vragen over het opmeten of andere zaken? Twijfel niet en vraag ons!

Waarom staan er bijna geen prijzen op de website?

We hebben geen webshop en onze artikelen zijn daarom alleen in onze offline winkels te koop. Wanneer we prijzen bij de artikelen zouden zetten, ontstaat er verwarring dat je ook online kunt kopen en dat willen we voorkomen. De artikelen staan uitsluitend op onze site om je een voorproefje te geven en zodat je de voorraad per stof kunt controleren.

Onze gordijnen en meubelstoffen zijn wel voorzien van een meterprijs. Dit is handig bij het invullen van een aanvraag voor gordijnen of stoffering op maat, omdat je dan een bewuste stofkeuze kunt maken.

Een stof is niet op voorraad in mijn winkel. Wat moet ik doen?

Dat lossen we op! Ga naar jouw winkel, geef daar het artikelnummer door en vraag onze medewerkers het aantal meters van de stof naar de winkel te laten komen. Je begrijpt dat we dan een stuk moeten afknippen en verzekerd willen zijn dat je de stof ook echt koopt. We vragen daarom een kleine aanbetaling die je direct in de winkel voldoet. Onze medewerkers vertellen je wanneer de stof voor je klaarligt.

Ik heb een vraag of opmerking. Waar kan ik die plaatsen?

We staan altijd open voor verbetering en beantwoorden graag je vragen. Vul het contactformulier in en we sturen je z.s.m. een reactie.